De eerste activiteit die ik heb aangeboden was:
Raden naar het geluid.
Ik had enkele geluiden opgenomen met mijn dictafoon. Deze heb ik dan afgespeeld bij de kleuters. Het verwonderde mij enorm dat ze dit zo goed konden.
de geluiden die ik had laten horen waren:
- een poes
- een auto
- De kraan van het bad dat loopt.
- kloppen op de deur.
- en nog enkele.
Alle kleuters waren enorm geboeid tijdens deze activiteit. Ze vonden dit geweldig.
Mijn andere activiteit dat ik aangeboden had was een geluid tekenen.
Deze activiteit is eigenlijk niet gelukt. De kleuters begrepen het niet goed.
Eerst dacht ik dat het lag aan mijn verwoording van de activiteit.
Ik heb dit uiteindelijk op verschillende manieren aangepakt. Maar nog begrepen ze het niet zo goed.
Hieruit concludeer ik dat deze activiteit te moeilijk was voor hen.
Ik merkten op dat de kleuters niet wisten hoe ze konden beginnen. Daarom tekende ze gewoon iets. Bij een tweede poging zijn er wel enkele resultaten uitgekomen. Maar ik ben niet zeker of ze het wel begrepen.
Na overleg met mijn mentor hebben we besloten dat ik morgen hier niet op verder ga.
Daarom verander ik morgen mijn weekschema.
Op het programma voor morgen staat
- geluiden vierkant.
- levende tekening maken.
Ik ben benieuwd of dit gaat lukken morgen. Maar ik denk het wel
tot morgen iedereen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten