Ik was al vroeg op school zodat ik het digilab kon inrichten.
Hieronder zien jullie een foto van hoe de hoek er eerst uitzag.
En hier zien jullie de verrijkte hoek.
Een groot verschil vind ik zelf.
Het eerste nieuws wat ik kreeg was dat mijn mentor ziek is.
Maar toch heb ik al mijn actitiveiten kunnen doen.
De eerste activiteit die ik met de kleuters heb gedaan was:
Het ontdekken van het digilab. Tijdens het keuzeproces stelden ik mijn hoek voor samen met Sam en Lisa. Deze 2 handpoppen wonen vanaf nu bij de kleuters in de klas.
Samen met Lisa en Sam kunnen ze de wereld vol beeld en geluid leren kennen op een creatieve en speelse manier. Al snel waren er vele kleuters enthousiast om deze hoek te ontdekken.
Ik besloot om met 4 kleuters aan de slag te gaan.
Samen hebben we ontdekt wat er allemaal geluid maakt. Zo goed als alle voorwerpen hadden ook gaatjes ontdekten de kleuters snel.
Missie geslaagd dacht ik bij mijn eigen.
Hieronder zien jullie enkele foto's van de kleuters aan de slag.
In het begin lukten de activiteit niet zo goed. Maar na enige impulsen begonnen de kleuters zelf goed te experimenteren. Zo ontdekten ze heel veel.
De geluidstrechters. Hadden niet zoveel succes.
Ook ga ik voor kettingen zorgen zodat de kleuters duidelijk weten of ze in deze hoek mogen of niet. Dit was vandaag voor de kleuters een beetje moeilijk, aangezien er verschillende kleuters in wilden.
Als afsluiter van de dag. Hebben we een geluidenmemory gedaan.
Hierbij hebben we samen goed geluisterd naar de verschillende dozen en moesten we 2 dozen met hetzelfde erin terug vinden.
Eerst hebben we alle dozen eens beluisterd door ermee te schudden. Vele kleuters vonden dit heel leuk.
Nadien mochten de kleuters zelf eens komen schudden met de dozen. Uiteindelijk hebben we 6 verschillende dozen per koppel kunnen zetten.
Jeej!
Dit was onze eerste dag in de wereld vol beeld en geluid. Maar vooral geluid kwam aanbod vandaag!
Wat verbeter ik naar morgen toe?
- Kettingen voor de kleuters zodat ze weten in welke hoek ze horen.
- De kleuters in het begin goed stimuleren zodat ze goed weten wat ze nog allemaal kunnen doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten